صفحات

۱۳۹۴ شهریور ۱۳, جمعه

سالگرد بمباران و کشتار سیاهپوستان توسط پلیس امریکا

۱۳ می‌

آنجا هنوز سیاه می‌کشند


تنها سی سال پیش برابر با ۱۳ می‌، پلیس فیلادلفیا پس از محاصره محل زندگی اعضای عمدتاً سیاهپوست سازمان «موو» اقدام به‌‌ رها کردن دو بمب توسط هلی‌کوپتر بر روی آن‌ها کرد.

در جریان این جنگ نابرابر ۱۱ نفر کشته که پنج نفر از آن‌ها کودک بودند، ۶۱ خانه در آتش سوخت و ۲۵۰ نفر بی‌خانمان شدند. پلیس امریکا به دنبال درگیری مسلحانه دو طرف، نگهداری مواد آتش زا در خانه‌های سیاهپوستان را دلیل این آتشسوزی بزرگ اعلام کرد اما کمیته حقیقت یابی که بعد‌ها تشکل شد، بمباران پلیس را در حقیقت دلیل این فاجعه دانست.

سازمان موو که بر اساس اعتقاد به بازگشت به طبیعت و علیه تکنولوژی شکل گرفته بود، نظم موجود را نمی‌پذیرفت و حامی شدید طبیعت و دفاع از حقوق حیوانات بود تا آنجا که علیه باغ وحش‌ها اقدام به تظاهرات کرده بود. آن‌ها پس از سرکوب‌های متعدد استراتژی مقابله به مثل با نیروی سرکوب را برگزیده بودند، مشت در برابر مشت.

این سازمان هرچند دارای عقاید افراطی نیز بود اما پس از این حادثه صد‌ها نفر از اعضای آن مورد بازداشت و تعقیب قرار گرفتند. «رامونا افریکا» سخنگوی این سازمان که به اتهام شورش به هفت سال زندان محکوم شده بود، پس از آزادی از زندان علیه عاملین این فاجعه اعلام شکایت کرد و سرانجام پلیس به پرداخت یک میلیون و پانصد هزار دلار غرامت به بازماندگان حادثه شد.

هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند استانداردهای دوگانه پلیس امریکا علیه رنگین پوستان ساکن این کشور را توجیه کند، نژادپرستی گام اول به سوی فاشیسم است، آنجا تا امروز هنوز سیاه می‌کُشند.


موزیک Save a City از گروه فولک-پانک Mischief Brew در مورد این فاجعه ساخته شده است: اینجا 

موزیک Operation: MOVE از گروه آنارکو پانک Leftöver Crack در این مورد ساخته شده است: اینجا 

موزیک City Of Soul از گروه استرالیایی Eurogliders در این باره است: اینجا 

فیلم مستند Let the Fire Burn را در اینباره ببینید: اینجا

ویدئوی لحظه بمباران را اینجا ببینید.








هیچ نظری موجود نیست: