صفحات

۱۳۹۴ شهریور ۱۲, پنجشنبه

زاد روز عزیز ویرجینا وولف

۲۵ ژانویه

امروز ۲۵ ژانویه زادروز ویرجینیا وولف است. یکی از با ارزش‌ترین نویسندگان معاصر که جنگ جهانی را تاب نیاورد و در حالی که جیب‌های اورکتش را از سنگ انباشته بود خود را در رودخانه اووز در نزدیکی محل اقامتش در انگلستان‌‌ رها کرد، او خود را‌‌ رها کرد و رهایی را به ما آموخت. ویرجینیا در آخرین نامه پیش از مرگش نوشت: «احساس می‌کنم که نمی‌توانیم یکی دیگر از این دوره‌های وحشتناک را از سر بگذرانیم. و این بار بهبودی نخواهم یافت. شروع به شنیدن صداهایی کرده‌ام و نمی‌توانم تمرکز کنم. بنابراین کاری را می‌کنم که به گمانم بهترین کار ممکن است.»
ویرجینیا وولف در چند دوره از زندگی خود دچار مشکلات روحی شدید شدید و سرانجام در آخرین دوره این بیماری به زندگی خودش پایان داد، سال ۱۹۴۱ بود. 

از ویرجینیا وولف آثار: سفر به بیرون، شب و روز، اتاق جیکوب، خانم دالووی، به سوی فانوس دریایی، اورلاندو، امواج (خیزاب‌ها)، فلاش، سال‌ها، بین دو پرده نمایش، داستان دوشس و جواهر فروش، اتاقی از آن، خود سه گیتی و غیره منتشر شده است. 

آخرین رمان ویرجینیا که پیش از مرگ آن را به انت‌ها رساند، با عنوان «در میان نقش‌ها»، ترجمه الهه مرعشی، انتشارات فرهنگ جاوید، تهران، ۱۳۹۱، منتشر شده است.

هیچ نظری موجود نیست: