صفحات

۱۳۹۱ مرداد ۷, شنبه

سازمان مجاهدین خلق ایران و قمار تاریخی‌ سوریه



امیرمحسن محمدی: سایت سازمان مجاهدین خلق را که می‌‌بینی‌ هیچ خبر یا تحلیلی که به تحولات ارتش آزاد سوریه و ارتباطات آن با نیروهای سلفی و بنیادگرایان اسلامی نگاه انتقادی داشته باشد نمی‌‌یابی‌، برای این سازمان هیچ اهمیتی ندارد که رهبری و پشتیبانی این تحرکات را ناتو به عهده گرفته و حتا سازمان سیا و بلک واتر هم به شدت در آن فعال هستند، آن وقت ژست‌های ضد امپریالیستی هم می‌‌گیرند.

آنها را "رزمندگان" می‌‌نامند و تا چندی پیش "ارتش آزادیبخش سوریه"، انتظار می‌‌کشند تا در همبستگی‌ با نظم نوین جهانی‌ همانگونه که برای لیبی‌ پیام فرستادند جشن بگیرند و در تمام این داستان‌ها "خلق" سوریه یعنی‌ همان‌هایی‌ که از سوی ارتش آزاد و دولتی کشته می‌‌شوند هیچ نقشی‌ به عهده ندارند.

از آن بامزه تر سکوت تاریخی‌ سازمان فدائیان اقلیت نسبت به این روند و اخیرا شرکت آنها در یک برنامه‌ی تلویزیونی با فدائیان اکثریت روی یک میز است.

این خط را سازمان در مورد لیبی‌ و سایر تحولات منطقه نیز پیگیری کرده است، اشتباه سازمان این است که خودش را در مورد حلقه‌ی بعدی تحولات که مربوط به ایران است دخیل می‌‌بیند در صورتی‌ اپوزیسیون غرب برای جایگزینی ساخته شده است،  اینکه در مورد شرایط سوریه چه باید کرد را ما نمی‌دانیم، تحولات اجتماعی برگشت نا‌پذیرند و راه میان‌بر ندارند، اتفاقی که سوریه افتاده است "جنگ داخلی‌" نام دارد نه انقلاب.

*عکس: سایت رسمی‌ سازمان: رمضان پیروزی در دمشق به ثبت خواهد رسید!

در همین زمینه بخونید:

اتحادی که در تاریخ ثبت خواهد شد

۱ نظر:

Unknown گفت...

ضد امپریالیسم بودن اینها به جدیت زیر سوال بوده و هست
مطلب خوبی بود ممنون