صفحات

۱۳۹۴ دی ۵, شنبه

سالگرد کشتار غزه یا عملیات سرب گداخته

۲۷ دسامبر سال ۲۰۰۸ تا ۱۷ ژانویه سال ۲۰۰۹ اسمش را گذاشته بودند «عملیات سرب گداخته» اما فسفر سفید بر سر مردم بی‌گناه غزه می‌ریختند. هفت سال پیش در چنین روزی بود که ارتش جنایتکار اسرائیل در روز های سال نو، طی ۲۱ روز هرچه در توان داشت دمکراسی‌اش را بر سر غیر نظامیان در نوار غزه فرو ریخت. در پی این تجاوز آشکار، شورای حقوق بشر سازمان سازمان ملل متحد طی قطعنامه‌ای اسرائیل را به نقض فاحش حقوق بشر محکوم کرد و سازمان دیدبان حقوق بشر استفاده از سلاح‌های غیر مجاز و فسفر سفید را محکوم کرد، اما دولتمردان اسرائیل سال‌ها پیش از محمود احمدی‌نژاد قطعنامه‌های سازمان ملل را «کاغذ پاره» خوانده بودند:
"For us, the Jewish people, this resolution based on hatred, falsehood and arrogance, is devoid of any moral or legal value. For us, the Jewish people, this is no more than a piece of paper and we shall treat it as such."
. در جریان این فاجعه ۱۳ اسرائیلی و حدود ۱۴۰۰ فلسطینی کشته شدند، جنایتی که از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد. فسفر یا wp ماده آتش زای شیمیایی است که در توان سوزاندن بافت های بدن انسان با بمب های ناپالم پهلو می زند، نخستین بار ایالات متحده در جنگ خانمان‌سوز عراق که خاورمیانه را به آتش کشید، از این بمب شیمیایی استفاده کرد. تصاویر قربانیان این سلاح شیمیایی آنچنان دردناک است که قابل به اشتراک گذاشتن نیست، جان‌های ستانده باز نمی‌گردند، دموکراسی آن‌ها آدم می‌کشد.



هیچ نظری موجود نیست: