صفحات

۱۳۹۴ دی ۵, شنبه

سالگرد قتلعام سیاه نانجینگ

۱۳ دسامبر ۱۹۳۷ فاشیسم به هیچ چیز رحم نخواهد کرد

امروز ۱۳ دسامبر سالگرد یکی از خونین‌ترین و وحشیانه‌ترین قتلعام‌های قرن بیستم است که میزان خشونتش را از جنگ‌های عصر باستان به عاریه گرفته است.

دو سال پیش از آغاز رسمی جنگ جهانی که فاشیست‌های ژاپنی با حمله به جمهوری چین، پایتخت وقت آن یعنی شهر نانجینگ را به اشغال خود در آورند. کشتار نانجینگ که از آن به نام تجاوز نانجینگ هم نام برده می‌شود، به دوره‌ای شش هفته‌ای اشاره دارد که طی آن سربازان ژاپنی هر آنچه که حیوانات درنده با دیگری نمی‌کنند را با مردم نانجینگ انجام دادند.

از روز سیاه ۱۳ دسامبر سربازان ژاپنی در این منطقه اقدام به نسل کشی ۳۰۰ هزار نفر کردند که در میان آن‌ها بسیاری نوزادان خردسال هم وجود داشت، بسیاری از قربانیان با سلاح سرد به قتل رسیدند و بسیاری گردن زده شدند یا زنده به گور شدند. سربازان ژاپنی با جستجوی خانه به خانه به مدت شش هفته اقدام به تجاوز جنسی سیستماتیک به ۸۰ هزار زن کردند و بسیاری از آن‌ها را بعد از تجاوز به قتل می‌رساندند، البته برخی از دختران نوجوان و خردسال شامل مجازات مرگ نمی‌شدند چون ژاپنی‌ها می‌خواستند باز هم به آن‌ها تجاوز کنند.

بعد از اشغال نانجینگ بین دو افسر ارشد ژاپنی به نام‌های توشی آکی موکائی و تسویوشی نودا بازی جالبی! شکل گرفت، آن‌ها با هم مسابقه گذاشتند که کدام یک می‌تواند زود‌تر با شمشیر سامورایی سر صد انسان را از تنش جدا کند، روزنامه ژاپنی به نام توکیو نیچی نیچی شیمبون که وقایع این کشتار ضد انسانی را بصورت روزانه اعلام می‌کرد نوشت: نوادا ۱۰۶ نفر و موکائی ۱۰۵ نفر، نوادا بازی را برده بود.
دو افسر مورد اشاره به علت عملکردشان که مورد رضایت ارتش ژاپن بود یک درجه ترفیع گرفتند اما با پایان گرفتن جنگ توسط دادگاه نظامی بین‌المللی برای خاور دور (دادگاه توکیو) محکوم به اعدام شدند و حکمشان در ۲۸ ژانویه ۱۹۴۸ توسط دولت چین به اجرا در آمد.

یک کشیش آمریکائی به نام جیمز‌ام. مک کالوم در دفتر خاطراتش در تاریخ ۱۹ دسامبر اینچنین نوشت:
«من نمی‌دانم کی این مسئله تمام خواهد شد. من هرگز اینچنین بی‌رحمی را نشنیده‌ام. تجاوز! تجاوز! تجاوز! ما تخمین می‌زنیم حداقل ۱۰۰۰ مورد در شب و بسیار بیشتر در روز اتفاق می‌افتد. در صورت بروز مخالفت و یا هر چیزی که مخالفت به نظر برسد سرنیزه و زخم چاقو و یا گلوله وجود خواهد داشت. مردم هیستریک هستند. زنان هر روز صبح و بعد از ظهر و عصر مورد تجاوز قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسد کل ارتش ژاپن آزاد است و هر کاری که خشنودش می‌کند انجام می‌دهد.»

فاشیسم وقتی به حرکت در بیاید به هیچ چیز رحم نخواهد کرد، خونریزی‌اش حد و مرزی نمی‌شناسد، باید در مقابل فاشیسم متحد شد.




هیچ نظری موجود نیست: