صفحات

۱۳۹۱ خرداد ۱۲, جمعه

آسمان شطرنجی‌ و آبگوشت بازداشتگاه امنیتی الف‌طای زندان اصفهان / امیرمحسن محمدی



دقیقا در همین لحظه توی بازداشت گاه امنیتی الف - طای زندان مرکزی اصفهان بر سر هواخوری رفتن دعواست، روز‌های جمعه زندانیا‌ن اکثرا تا ظهر خواب هستن و بعد خمیری از ردپای نخود و گوشت می‌‌آور
دند که اسمش آبگوشت زندان است.

هواخوری الف طا طبقه ی سوم است حدود شاید ۱۰۰ متر مربع و سقفش با میله هایی به صورت چهار خانه بسته شده، بعضی‌ وقت‌ها از پشت این آسمان شطرنجی‌ یک سرباز با ژ.سه به تو که پس زده‌های جامعه هستی‌ نگاه عاقل اندر سفیهی می‌‌کند، سمت راست درب هواخوری ۳ اتاق بازجویی قرار دارد که بیشترین بازجویی‌ها در آنجا انجام می‌‌شود و بخش  توهم بر انگیزش یک تختخواب ۲ نفره است که در اتاق وسطی قرار دارد.

سمت چپ هواخوری راه رویی طولانی‌ است که در دو سمتش اتاق‌های بازجویی و سلول‌های انفرادی خاص زندان قرار دارد، زندانیانی که زیر فشار شدید هستند در این اتاق‌ها نگه داری می‌‌شوند.


 در جریان حوادث بعد از انتخابات ۸۸ تمام راهرو‌ها و هواخوری پر از صندلی‌‌ها و بازجو‌ها و زندانیان بود و بسیاری از زندانیا‌ن در مقابل پرده ی آبی‌ و دوربین فیلم برداری در آخرین اتاق سمت چپ این راهروی طبقه ی سوم بازجویی شدند.

زندانیانی که از بازداشتگاه "ایران دوست" نیروی انتظامی اصفهان به زندان منتقل شده شده بودند به وحشیانه‌ترین شکل شکنجه شده بودند و موارد زیادی شکستگی
عضو و خونریزی شدید داشتند و تعدادی به علت وخامت شدید حال مستقیماً به بهداری زندان منتقل شدند.

*پ.ن: به جان خودم اصلا شبیه این عکس خز و خیل زیر نبود ولی‌ چیز دیگه‌ای پیدا نکردم بگذارم.

هیچ نظری موجود نیست: