صفحات

۱۳۹۰ بهمن ۱۰, دوشنبه

جسد تن‌ فروشی که در قهر انقلاب اسلامی سوزانده شد!



امیرمحسن محمدی

در جستجوی اینترنت اطلاعات بیشتری از چند و چون این اتفاق دردناک پیدا نمی‌کنیم، تنها تیتری است که یک تاریخ شکنجه و تبعیض جنسیتی را با خود حمل می‌کند: عکس فاحشه‌ای که در دی‌ ماه ۱۳۵۷ سوزانده شد!

به اطلاعات و منابع مستندی دست پیدا نکردم که صحت این حادثه را بتوانم تایید کنم اما کم نیستند زنانی که قربانی فرهنگ متعفن مرد سالار ما هستند.

روایت معتبر تری که از این به اصطلاح فاحشه سوزی‌ها در دست هست ماجرای مربوط به اعدام سکینه قاسمی مشهور به پری بلنده و سه‌ نفر دیگر از تن‌ فروشان سر شناس لاله زار است که در تاریخ ۲۱ تیر ماه ۱۳۵۸ در مقابل کافه شکوفه نو تیر باران شدند.

پری بلنده را بعضی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب به خاطر می‌آورند و از ویژگی‌های شخصیتی‌اش خاطراتی دارند.

در گفتگویی که با عاطفه جعفری از اعضای چریک‌های فدایی خلق ایران داشتم به خاطرات جالبی‌ در مورد پری اشاره کرد اما متأسفانه اجازه ی انتشار این خاطرات را به من نداد.

از بین ۳ اعدامی دیگه می‌توانم به اسامی اشرف چهار چش و ثریا ترکه اشاره کنم.


۳ نظر:

- گفت...

mamnoon az blog e khoobetoon..., ama raje be in ax bayad begam ke moshakhas nis daghighan dastan che boode ama jayi digar khoondam ke in jasade yeki az shohadaay boode ke dar dargiri mosalahane misooze va mardom tashyi'esh mikonan... hala be che dalil (shayad be khaaste jomhoori eslami) be in onvaan maroof shode ke shoma farmoodid...

- گفت...

ما در خط مقدم مبارزه !انتظار گاردی ها را می کشیدیم که ناگهان دیدیم خبرآوردند عده ای از مردم در حالیکه جنازه ای بر روی دست دارند وارد دانشگاه شدند .دوان دوان خود را به درون دانشگاه رساندیم .جنازه مورد اشاره در واقع یک جسد سوخته و ذغال شده بود . در میان مردم پیرامون این جنازه گمانه زنی های بسیاری وجود داشت . عده ای می گفتند جنازه مزبور متعلق به یک چریک است که توسط ساواک سوزانده شده است . عده ای هم می گفتند او یک مبارز بوده و مخفیانه توسط عوامل رژیم ربوده و سوزانده شده است . ولی واقعیت ماجرا چیز دیگری بود . چرا که بعدا معلوم شد جنازه سوخته شده متعلق به یک زن فاحشه است !

- گفت...

http://www.roozehadineh.blogfa.com/post-112.aspx