صفحات

۱۳۹۱ شهریور ۲۶, یکشنبه

رهبر جبهه‌ چپ روسیه برای چهارمین بار در دوسال اخیر بازداشت شد


امیرمحسن محمدی: اسمش سرگئی اودالتسوف است، رهبر ۳۵ ساله‌ی جنبش جبهه‌ چپ، از چهره‌های اصلی‌ مبارزات خیابانی علیه حکومت پوتین و یکی‌ از جنگنده‌ترین مبارزان سیاسی امروز. روز گذشته حدود ۱۰۰ هزار نفر از مخالفین حکومت روسیه و فعالین چپ به خیابان‌های مسکو باز گشتند تا تا انقلاب همچنان در جریان باشد اما متاسفانه مجددا برای چهارمین بار اودالتسوف و همراهانش توسط پلیس روسیه بازداشت شده‌اند.
سرگئی ادالتسوف از دسامبر ۲۰۱۱ تا ماه می ۲۰۱۲ مجموعاً سه مرتبه بازداشت شد و بازداشت این رهبر سیاسی اعتراضات و انعکاس‌های فراوانی در میان فعالین و رسانه‌های جهان داشته است، تا جایی که سازمان عفو بین‌الملل او را "زندانی عقیدتی" نامید.
در فوریه‌ی ۲۰۱۲ و همزمان با انتخابات روسیه این گمانه زنی‌ وجود داشت که اودالتسوف به عنوان رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه انتخاب شود، در جریان اعلام نتایج انتخابات تقلب آمیز پارلمانی در روسیه، سرمایه داری ملی‌ حاکم یعنی حزب روسیه متحد با ۴۷ درصد اول و حزب کمونیست روسیه با ۱۹ درصد دوم شده بود.
اودالتسوف با یک روزنامه نگار چپ‌گرا ازدواج کرده است و به همراه همسرش در ادبیات سیاسی روسیه "زن و شوهر انقلابی‌" نامیده می‌‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست: