صفحات

۱۳۹۱ آبان ۱۷, چهارشنبه

ستار بهشتی که بود و چرا کشته شد؟


امیرمحسن محمدی: در افسانه های یونان باستان زمانی تاناتوس، اسطوره مرگ با سیزیف در می افتد مغلوب او می شود. سیزیف به دست و پای او زنجیرهای محکمی می بندد که قدرت مرگ را در هم می شکند، اما خدای نیرومند جنگ (آرس)، مرگ را نجات می دهد تا دوباره به کشتار ادامه دهد، سیزیف کسی است که نقشه ها و دسیسه های خدایان را افشا می کند.

ستار بهشتی که در وبلاگستان و شبکه های اجتماعی فیسبوک و گوگل پلاس با نامهای مستعار «شهاب آزادی» و «ستار آزادی» شناخته می شد نماد فعالیت سازش ناپذیر، رادیکال از داخل کشور است. او که از بازداشت شدگان وقایع 18 تیر 1378 نیز بوده در هنگام مرگ 35 سال سن داشت و خرج خانواده خود را از راه کارگری تامین می کرد.

از ویژگی های فعالیت او در عرصه مجازی این است که تقریبن اکثریت مطالب زیادی که منتشر کرده است مستقیماً خطاب به رهبر جمهوری اسلامی سید علی خامنه ای (مثال) و برخی دیگر از مقامات بلندپایه نظام است، او انقلاب و سرنگونی را می خواست و کوچکترین سر سازشی با اصلاحات نداشت.

او که بارها سید محمد خاتمی (1) و (2) ، اکبر هاشمی و جریان اصلاحات و شخصیت های آن از قبیل محمد نوری زاد را در وبلاگش به تندی نقد کرده و آنها را «حزب تازه تاسیس سبزها!» و طرفدارانشان را «وطن خوار» نامیده است، در یکی از مطالبش که به تندی سوابق و دیدگاه های مهدی کروبی و میرحسین موسوی را نقد می کند اما متاسفانه پس از حذف آن حتی از سوی سایت بالاترین به او اخطار داده می شود. حالا پس از مرگش سایت کلمه به او لغب «سبزهای گمنام» و سایت سحام او را به «خبرنگاران سبز گمنام» مفتخر کرده اند! چرا نمی گویند حداقل از طرفداران همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر بوده است؟ خسته نباشید، ستار بهشتی زندانی سیاسی سابق و از فعالین شناخته شده عرصه مجازی زیر شکنجه ماموران اطلاعات سپاه درگذشت، بی شک اولین اتهام او «اهانت به رهبری» بوده است، شهاب آزادی گمنام نیست.

ستار بهشتی در آخرین پست وبلاگش که حدود یک هفته پیش نوشته شده، ضمن اشاره به تهدید شدن به مرگ از سوی ماموران امنیتی می گوید: «دیروز مرا تهدید می کنند که به مادرت بگو باید به زودی رخت سیاه یپوشد، دهان گشادت را نمی بندی ... آقایان! دهانتان را ببندید و ظلم نکنید تا افشاگری نکنم».

۲ نظر:

khanbaba Khan خانبابا خان گفت...

با سلام دویت عزیز ستار بهشتی شهید دوست من بود او نه سبزاللهی بود و نه اصلاح طلب او یک رزمنده میهن پرست و شجاع بود این آخرین ایمیلش است که به من داده بود انگار که خداحافظی کرده است . جواب ایمل من را داده است :
20:36
Khanbaba Khan

متشکرم ستارجان عزیز بله باید بها داد و باید از جان گذاشت ....

20:41
Shahab Azadi

من از شما عزیز ممنونم ودرخدمت هستم بدرود عزیز

AmirMohsen گفت...

خانبابای عزیز، دقیقن درست می گویی، حالا ببین همان کسانی که وجود ستارها را تحمل نمی کردند چگونه او را برای جریان سیاسی مطبوبشان مصادره می کنند.