صفحات

۱۳۹۰ بهمن ۲۵, سه‌شنبه

اعدام بلاگر ۲۳ ساله ی سعودی، اعدام «آزادی بیان» و «پناهندگی سیاسی» است

حمزه کاشغری، بلاگر سعودی، به‌خاطر توییتی که از مصادیق «اهانت به پیامبر اسلام» و «توهین به مقدسات» تلقی شده، در آستانه اعدام قرار گرفته است.
او در زمان نگارش این توییت، در جده بود و سپس به مالزی رفت. دولت مالزی او را در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور بازداشت و «دی‌پورت» کرده و در اختیار مقام‌های عربستان قرار داده تا «حکم الهی» که در این مورد خاص مجازات مرگ است، در مورد او اجرا شود. روزنامه‌های عربستان گزارش داده‌اند که ملک عبدالله، پادشاه عربستان، شخصا دستور بازداشت حمزه را صادر کرده است.
او پیش از بازداشت، در مصاحبه با وب‌سایت «دیلی بیست» گفته بود که از واکنش‌ها ترسیده و تقاضای پناهندگی خواهد کرد تا از خطر پیروان دوآتشه پیامبر اسلام در امان بماند. او گفته بود «این حق اساسی و مسلم من است که بتوانم عقایدم و افکارم را آزادانه منتشر کنم.»
حمزه در تویتر خود خطاب به پیامبر اسلام تنها نوشته بود: «گاه عاشق شخصیت‌تان هستم و گاهی هم از بعضی وجوه شخصیت شما نفرت دارم. چیزهای زیادی درباره شما وجود دارد که درک‌شان نمی‌کنم... به‌هرحال من برای‌تان دعا نخواهم کرد.»
منبع

هیچ نظری موجود نیست: