صفحات

۱۳۹۰ اسفند ۲۶, جمعه

خبر فوری: هزاران نفر از نیروهای ناتو به مناطقی از بغداد حمله کردند



امیرمحسن محمدی: ده‌ها هنگ نیروی زمینی‌ ناتو با پشتیبانی چرخ بال‌ها در مناطقی از عراق و کشور‌های دیگر خاورمیانه، طی‌ عملیاتی که "فرمان وظیفه" نامییده شده است، درگیری‌های خونینی را بوجود آورده اند.

از آمار دقیقی‌ از تعداد کشته شده گان و زخمی‌های این جنگ که از پایگاه نظامی "ژنرال" آغاز شده و تا این لحظه ادامه داشته است، اطلاع دقیقی‌ در دست نیست.

صحنه هایی از جنگ امروز در عراق




فرمان وظیفه یک بازی ویدیویی استراتژیک جنگی است که اولین بار در سال ۲۰۰۳ توسط دو شرکت بزرگ امریکایی اکتیویژن و اسپایر مدیا، به بازار ارائه شده است.

قسمت اول این بازی در دوران جنگ جهانی‌ دوم اتفاق می‌‌افتد، اما از قسمت دوم کم کم به دوران جنگ سرد وارد می‌‌شود و از قسمت سوم آن که در نوامبر ۲۰۱۱ و ده سال بعد از حادثه ی تروریستی ۱۱ سپتامبر به بازار عرضه شده است وارد زمان حال می‌‌شود و یکی‌ از مناطق اصلی‌ آن در نقطه‌ای دقیقا مشابه بغداد کنونی اتفاق می‌‌افتاد.

مجموع فروش بازیهای "فرمان وظیفه" تا پیش از "جنگ مدرن 3" تا نوامبر 2009 به سه میلیارد دلار رسیده است که با فروش 55 میلیون نسخه از آن در زمره ی پرفروشترین بازیهای یارانه ای قرار می گیرد.

تا فوریه 2012، حدود 40 میلیون بازیکن فعال، 7 میلیون بازیکن ثابت، و یک و نیم میلیون نفر بازیکنهایی که سالانه حق عضویت می پردازند برای مجموع بازیهای "فرمان وظیفه" گزارش شده اند.

بازی "جنرال" یک بازی استراتژیک رایگان است که توسط کمپانی روسی نیوگیم سافتور طوری طراحی شده است که بازیکن در حین بازی می تواند زمانی برای تمرکز و تصمیمگیری داشته باشد که در اصطلاح به آن بازی گردش محور می گویند.

این بازی که برای اولین بار در سال 1999 ساخته شد محیطی را برای بازیکن فراهم می آورد که در آن به عنوان یک کشور که در صدد تصاحب قلمرو با به خدمت گیری دانشمندان، جنگاوران، ژنرالها و ارتشها به مقابله با بقیه ی کشورها در صحنه های واقعی جنگ بپردازد.


آمار فروش خیره کننده ی این بازی یعنی ۵۵ میلیون نسخه و ۴۷ میلیون بازی کن آن نشان می‌‌دهد که بخش زیادی از افکار عمومی‌ جنگ طلبان به نوعی با این بازی تامین می‌‌شود.

شروع این بازی از ابتدای تاریخ جنگ جدید یعنی‌ جنگ جهانی‌ دوم بوده است و به نوعی با بازسازی جهت دار تاریخ، اسطوره ی کراتوس که خدای جنگ یونان باستان بوده است را بازتولید کرده است.

با توجه به رواج شدید بازی‌ها و سینمای جنگی در چند سال اخیر و فرهنگ سازی شدید، و عدم وجود قوان جدی محدود کننده در این زمینه، سوالی که برای من پیش آمده این است: جنگ تاثیر اجتماعی بدتری دارد یا پورنوگرفی؟

۱ نظر:

ICA گفت...

این فوق العاده بود.